Algemene voorwaarden

Bezig met laden...

Bij Bodymod proberen we steeds inspirerende Pieces of identity te bezorgen aan jou en iedereen die geïnteresseerd is in lichaamssieraden. Daarom hebben we geprobeerd dit onderdeel goed leesbaar te houden.

Verpakken en verzenden

Wij streven ernaar om je bestelling binnen 24 uur te verzenden. Dit geldt voor alle reguliere werkdagen*.
We doen ons best om je van dienst te zijn met goede verzendopties. Je kunt zien welke deze zijn en hun verwachte levertijden door op deze link te klikken. Je selecteert de gewenste verzendmethode bij het afrekenen.
Houd er rekening mee dat de verschillende verzendmethoden een verschillend verzendtijdstip hebben, en we streven er altijd naar om ze prioriteit te geven, zodat het maximale aantal klanten hun pakketten snel ontvangt. Met het verzendtijdstip bedoelen we dat de verschillende postbedrijven de pakketten op verschillende tijdstippen bij ons magazijn ophalen. Daarom verpakken en verzenden we op zo'n manier dat we de meeste pakketten op tijd door elke provider laten ophalen, zodat we jou en anderen zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Let op: voordat we je bestelling kunnen verwerken en verzenden, hebben we autorisatie nodig van je geselecteerde betalingsprovider. Meestal gebeurt dit binnen enkele seconden, maar ons systeem annuleert je bestelling automatisch als dit niet binnen het uur gebeurt.

* Reguliere werkdagen zijn de dagen waarop ons magazijn open is en de verschillende postdiensten afhalingen uitvoeren in het magazijn. Dat is van maandag tot en met vrijdag, behalve de data die je op deze link vindt.

Behandeling van persoonlijke informatie

Om een bestelling bij Bodymod te plaatsen, hebben we bepaalde gegevens van je nodig. Zoals je e-mailadres, om je de bestellingsbevestiging te sturen, en je afleveradres om je producten te verzenden. Deze zijn vrijwel standaard en zorgen voor een vlotte verkoopafhandeling. Je hoeft geen account op onze website aan te maken om je eerste bestelling te plaatsen, maar als je er geen hebt, wordt er automatisch een account voor je aangemaakt wanneer je op onze site winkelt. De inloggegevens worden automatisch naar je verzonden nadat ze zijn aangemaakt.
Vanop dit account kun je de gegevens zien die we van je hebben en je kunt deze op elk moment laten verwijderen.
We raden je echter aan het account te behouden, omdat het enkele voordelen heeft. Hiermee kun je je bestellingen volgen en de klantenondersteuning vereenvoudigen, en kun je je nieuwsbriefabonnementen beheren. En het kost je geen cent.

Naast de informatie die je ons verstrekt, gebruiken wij ook cookies en volgen wij je gedrag tijdens je bezoek.
Cookies worden voornamelijk gebruikt om sites zoals de onze te laten werken. Zonder hen is het onmogelijk om te onthouden welke items je in je winkelwagentje hebt. We gebruiken ze ook om gebruikersgedrag te analyseren en de bruikbaarheid van de website te verbeteren en advertenties te optimaliseren. Dus niets om bang voor te zijn.
Ten slotte hebben we deze ook nodig om fraude te voorkomen. Dit wordt gedaan door onze geautomatiseerde fraudecontrole, die risico's meet en potentiële problemen met accounts signaleert.

Wij streven ernaar om volledig transparant te zijn tegenover al onze bezoekers. Daarom laten we je weten dat, wanneer je bepaalde cookies zoals Google, Facebook, Pinterest en TikTok accepteert, wij mogelijk wat informatie overdragen. De gegevens die we daar naartoe verplaatsen zullen worden gemaskeerd (<hashed>) voordat we dat doen. Simpel gezegd betekent dit dat we nooit gegevens over je delen die een mens kan lezen. We versleutelen namelijk de gegevens voor je veiligheid met een hash-sleutel. De gegevens omvatten meestal je e-mailadres, naam, telefoonnummer, wat je hebt gekocht en wanneer je het gekocht hebt.
Soms moeten we echter gegevens onversleuteld doorgeven. Dit kan voor alle online winkels soms noodzakelijk zijn. Wij moeten je gegevens bijvoorbeeld doorgeven aan de door jou gekozen postdienst om je pakketje te bezorgen. Of, in het geval van politieonderzoek, kan het zijn dat we wellicht verkoopgegevens aan de politie moeten overhandigen. Dit valt dan buiten ons bereik, wat nu eenmaal geldt voor elke online retailer.

Wees je hiervan bewust. We bewaren je gegevens op een veilige manier. We slaan alleen op wat we nodig hebben en je gegevens zijn alleen beschikbaar voor medewerkers die ze moeten kennen en worden zonder jouw toestemming niet aan derden verstrekt. We laten dus niemand anders je gegevens zien of gebruiken. Je gegevens worden opgeslagen en geback-upt op gecodeerde servers en zijn volledig AVG-compatibel.

Als je op welk moment dan ook wilt weten wat we over je hebben opgeslagen, neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.

Retourneren, klachten en defecten

Wanneer je bij Bodymod winkelt, krijg je automatisch een retourperiode van 100 dagen. Deze retourperiode wordt berekend vanaf de dag dat je je bestelling ontvangt.

Open de zakjes niet.

Hygiëne is een van onze topprioriteiten hier bij Bodymod. We verkopen dus nooit items die in de blote handen van een andere klant zijn geweest. We verzenden al onze artikelen in doorzichtige, dunne, verzegelde zakjes om ervoor te zorgen dat je nooit een artikel ontvangt dat in het lichaam van een vreemde is geweest.
Vanwege onze strikte hygiënevoorschriften moet je weten dat als je een verzegeld zakje opent, het artikel niet kan worden geretourneerd. Hetzelfde geldt als je het zakje op enigerlei wijze probeert te manipuleren. Inspecteer je pakket dus altijd zorgvuldig voordat je het zakje opent. We hopen dat je begrijpt waarom we zo'n strikt veiligheidsbeleid hebben, gezien ook jij geen piercings wilt dragen die een onbekende eerder gebruikte.
Je hebt natuurlijk nog steeds twee jaar het recht om te klagen over het product en de verplichte garantie van zes maanden volgens de EU-richtlijnen.
Als je bij ontvangst een probleem met je product opmerkt, is het belangrijk dat je dit documenteert en contact met ons opneemt voordat je het zakje opent. Laat het ons dan direct weten. Dit betekent dat als je binnen 14 dagen na aankomst geen problemen met de producten hebt gemeld, we deze als volledig werkend zullen beschouwen.

Hoe te retourneren

Als je je aankoop wilt retourneren, volg je deze link voor instructies over hoe je dit moet doen.
Houd er rekening mee dat als je ervoor kiest een product naar ons terug te sturen, je let op de manier waarop je het terugstuurt. Gebruik de envelop/doos waarin je de artikelen hebt ontvangen niet opnieuw. Ze zijn uitsluitend bedoeld voor eenmalig gebruik en moeten rechtstreeks in een prullenbak worden gegooid.
Het bubbeltjespapier is ook niet sterk genoeg om meerdere zendingen aan te kunnen.
Het is dus het beste als je bij het retourneren van artikelen altijd nieuwe en veilige beschermende verpakkingen gebruikt. Gebruik geen dunne papieren enveloppen, ze zijn niet beschermend genoeg. Goed gevoerde kartonnen dozen zijn meestal de beste oplossing.
Als een artikel naar ons wordt geretourneerd en beschadigd wordt tijdens het retourtransport, kunnen we de retourzending van het artikel niet accepteren. In plaats daarvan moet je een claim indienen bij de postdienst die je als verzender hebt gekozen.
Houd er rekening mee dat je als klant altijd verantwoordelijk bent voor de kosten van het retourneren plus de verzekering en het opvolgen van de items die naar ons worden geretourneerd.

Terugbetalingen

Als je artikelen aan ons retourneert, zijn wij altijd verplicht het geld terug te betalen naar de origineel gekozen betaalmethode . Dit betekent dat we de bankrekening van de terugbetaling niet kunnen wijzigen. We verwerken een teruggave meestal binnen vijf werkdagen.
Vanaf het moment van onze terugbetaling kan het enkele minuten tot een week duren voordat je het ontvangt. Dit hangt allemaal af van de door jou geselecteerde betalingsmethode en je bank.
Je ontvangt een e-mail met een creditnota zodra we je terugbetaling hebben verwerkt. Dit kan ook worden bekeken in je account in het geval dat de e-mail niet is doorgekomen.
Als je nog niets van ons hebt gehoord over een door jou verzonden retourzending, controleer dan je trackingcode. Indien het bij ons afgeleverd is, wacht de bovengenoemde tijdsperiode dan af. Controleer je gebruikersaccount op onze site om te zien of de creditnota is uitgegeven.
Als de retour nog niet door ons is ontvangen, kunnen we helaas niets doen om het te versnellen.

Terugbetaling van verzendkosten

Er zijn een paar details waar je rekening mee moet houden als het gaat om terugbetaling van verzendkosten:

  • Als je producten bestelt met één van onze standaard verzendmethoden heb je recht op een volledige terugbetaling van je bestelling bij terugsturing van de aankoop, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. Maar als je een andere verzendmethode dan de standaardmethode hebt gekozen kunnen wij de oorspronkelijke verzendkosten niet terugbetalen.
  • Als je hebt besloten om een aantal items te retourneren is het belangrijk rekening te houden met de gratis verzendings drempel, voor het geval je korting of gratis verzending op basis van de totale waarde van de bestelling hebt gekregen. Nadat de waarde van de geretourneerde artikelen van de oorspronkelijke bestelwaarde is afgetrokken, kan de totale bestelwaarde onder de gratis verzendings drempel vallen. In dat geval is de korting of gratis verzending niet langer van toepassing en moet je dus de oorspronkelijke verzendkosten betalen.

Zoals eerder vermeld zijn de verzendkosten van jou naar ons magazijn altijd voor jouw rekening en worden deze dus niet terugbetaald.

Defecte producten

Als er zich een probleem voordoet nadat je het verzegelde zakje hebt geopend, zien we het als een normale productklacht en behandelen we het als zodanig. Houd er echter rekening mee dat we geen schade dekken die is veroorzaakt door de eindgebruiker, en we kunnen je ook niet helpen als je een balletje of een ander onderdeel van het item laat vallen.

Het is aan jou om ervoor te zorgen dat je de balletjes/sluitingen niet te hard of te los vastschroeft. Je zou de sieraden kapot kunnen maken of een balletje verliezen, waarvoor we niet aansprakelijk zijn.

Mocht het gebeuren dat je een defect product ontvangt, stuur het dan niet terug zonder eerst contact op te nemen met onze klantenservice. Retourzendingen van defecte artikelen moeten altijd vooraf worden goedgekeurd. Als we een defect product ontvangen dat ons team niet vooraf heeft goedgekeurd, moeten we ervan uitgaan dat het kapot is gegaan tijdens het retourproces en het dus niet kwalificeert als een legitieme retourzending. Hiervoor voeren we geen terugbetaling uit.

Klachten

Als je een klacht wilt indienen over onze beslissingen en ondersteuning, dien je je zaak in bij het ODR (Online Dispute Resolution Center). Dit is een door de EU bestuurde, onpartijdige klachteninstantie die dergelijke gevallen behandelt. Natuurlijk zouden we het vreselijk vinden als er een kwestie hier zou eindigen, maar we voelen ons ook verplicht om je vooraf je opties te laten zien.

Niet leverbare bestellingen

Het is altijd de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat ze het juiste verzendadres hebben opgegeven en dat het verzendadres volledig voldoet aan de richtlijnen van de postdienst van keuze. Dit moet gebeuren tijdens het plaatsen van de bestelling. Dit is over het algemeen niet mogelijk nadat een bestelling is geplaatst.
Dit betekent dat je postbus goed bereikbaar moet zijn en genoeg ruimte moet hebben voor het pakket. Het moet het volledige adres en meestal ook de naam van de ontvanger bevatten.
Als een bestelling om welke reden dan ook niet kan worden geleverd of door jou opgehaald kan worden bij de postdienst en dus naar ons wordt geretourneerd, kunnen we deze helaas niet accepteren als een standaardretour. Dit komt omdat we extra in rekening worden gebracht door het postbedrijf voor de retour. We zullen dus je bestelling moeten annuleren en de kosten van de retourzending eraf trekken. De retourzending kost meestal €10 voor een standaardzending en €29 voor expreszendingen. We kunnen de bestelling opnieuw opsturen, maar dan zal je de verzendkosten plus de kosten die de postdiensten ons in rekening brengen voor het verwerken van de retourverzending (deze kosten zijn meestal gelijk aan de verzendkosten) zelf moeten betalen.

Bestelling en betaling

We doen ons best om de betaalprocedure zo eenvoudig mogelijk te maken. We proberen ook om je, met behulp van de nieuwste betalingstechnologieën, zoveel mogelijk relevante betalingsopties te bieden, om het zo soepel en veilig mogelijk te maken.
Dit betekent dat we nauw samenwerken met de grote betalingsproviders in Europa, zodat je verzekerd bent van de hoogste veiligheid tijdens betalingen.
Als je ervoor kiest om met een creditcard te betalen, zullen we geen geld van je kaart aftrekken totdat je bestelling is verzonden. Als je andere betalingsmethoden kiest, houd er dan rekening mee dat er mogelijk kosten in rekening worden gebracht, die bij het afrekenen worden weergegeven, en dat hun betalingsvoorwaarden een individuele overeenkomst tussen jou en hen zijn. Als je vragen hebt over een betaling via een externe betalingsprovider (zoals facturering, kosten of andere betalingsgerelateerde problemen), neem dan contact met hen op.

Productinformatie

We streven ernaar om je een zo grondig en nauwkeurig mogelijke productinformatie te geven. We vinden het logisch dat, als we je de juiste kennis verstrekken, je een weloverwogen beslissing kunt nemen en alle details kunt zien voordat je koopt. Houd er rekening mee dat de meeste producten een gedetailleerde productbeschrijving en een technische beschrijving hebben onder het tabblad 'Aanvullende informatie'.
Materialen zoals staal zijn behoorlijk nauwkeurig en het komt zelden voor dat we er misleidende informatie over geven. Houd er echter rekening mee dat er soms kleine variaties kunnen optreden, vooral als het gaat om organische producten.
We zijn echter mensen, dus weet dat we ons best doen. Aarzel ook niet om contact met ons op te nemen als je vragen hebt of denkt dat we een fout hebben gemaa