BODYMOD ALGEMENE VOORWAARDEN
Bij Bodymod leveren we altijd inspirerende pieces of identity aan jou en iedereen die geïnteresseerd is in lichaamssieraden. Maar we hebben een hekel aan lange en vervelende juridische teksten. We hebben geprobeerd dit gedeelte makkelijk leesbaar en kort te houden.
ALGEMENE VOORWAARDEN
Deze website wordt beheerd en is eigendom van Blue Monkeys In Space Ltd. Door de hele site heen verwijzen de termen ‘Bodymod’, ‘wij’, ‘ons’ en ‘onze’ naar Blue Monkeys In Space Ltd. Toegang tot en gebruik van deze website en de producten, functies en diensten beschikbaar via deze site (gezamenlijk de ‘Diensten’) zijn onderworpen aan de volgende voorwaarden. Je gaat akkoord met alle voorwaarden door gebruik te maken van de Diensten, die we af en toe kunnen updaten. Je koopt als particulier op onze website tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Als je als professional/bedrijf bij ons wilt kopen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Klantenservice op [email protected] voor meer informatie.
IDENTITEIT VAN HET BEDRIJF
Blue Monkeys In Space Ltd.
The Firs, Flat Nru. 7,
Triq Gorg Borg Olivier
Tas-Sliema, SLM 1801
Malta
Email: [email protected]
Registratienummer bedrijf: C 94794
VAT-ID: MT26944223
EEN BESTELLING PLAATSEN
Om een bestelling te plaatsen moet je in het bezit zijn van een geldige en voor ons aanvaardbare betalingsmethode. Als er zich onvoorziene moeilijkheden voordoen of als er na de aanvaarding van de bestelling ontoereikende kredietinformatie over de begunstigde wordt verkregen, hebben wij het recht om de bevestigde bestelling te annuleren en zijn wij niet aansprakelijk.
Wanneer je een bestelling plaatst op deze site, verbindt je je ertoe dat alle gegevens die je ons verstrekt waarheidsgetrouw en nauwkeurig zijn, dat je de wettelijke gebruiker bent van de betalingsmethode die je gebruikt om je bestelling te plaatsen en dat de fondsen voldoende zijn om de kosten van de bestelling te dekken.
Wanneer je een bestelling plaatst, ontvang je een e-mail ter bevestiging dat wij je bestelling hebben ontvangen. Deze e-mail is slechts een erkenning en mag niet beschouwd worden als orderbevestiging. Er is pas sprake van een contract tussen ons voor de aankoop van goederen wanneer we de door jou gekozen betaalmethode in rekening hebben gebracht.
PRIJZEN EN BESCHIKBAARHEID
Onze prijzen staan vermeld op de website. We zullen de prijzen op de website af en toe wijzigen, maar dit heeft geen invloed op contracten die eerder zijn afgesloten. Waar van toepassing zijn de prijzen inclusief BTW maar exclusief verzendkosten.
Hoewel we ons best doen om ervoor te zorgen dat alle informatie, details, prijzen, beschrijvingen en voorraadniveaus die worden weergegeven op Bodymod correct zijn, kunnen er fouten optreden. Als we een fout zien, brengen we ze hiervan zo snel mogelijk op de hoogte en meestal met een voorstel voor een oplossing waar we het allemaal mee eens kunnen zijn. Als we je betaling al hebben ontvangen maar deze moeten terugstorten, storten we het geld terug via de betalingsmethode die je hebt gebruikt.
BETALING
Na ontvangst van je bestelling voeren onze Payment Service Providers een standaard autorisatiecontrole uit op je betaalmethode om er zeker van te zijn dat er voldoende middelen zijn om de bestelling uit te voeren. Zodra deze autorisatie is voltooid, kan je bestelling door ons team worden verzameld en verpakt. Je betaalmethode wordt gedebiteerd zodra de bestelling klaar is om vanuit ons magazijn te worden verzonden. Als je met een betaalkaart betaalt, wordt de betaling meestal gereserveerd op je rekening volgens de voorwaarden van je kaart totdat we de betaling vastleggen of weigeren.
Bodymod accepteert alleen de betaalmethoden die beschikbaar zijn op de laatste afrekenpagina.
Bij Bodymod is je betaling veilig en volledig gecodeerd door SSL en alleen via PSP’s van wereldklasse, dus je hoeft je nergens zorgen over te maken.
LEVERING
We verzenden alle artikelen in een beschermde verpakking. Je kan de gewenste verzendmethode kiezen tijdens het afrekenen. De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte van je bestelling en de leveringsvoorwaarden. We dekken eventuele schade aan het product tijdens de verzending en sturen je meestal een vervangend product als dat nodig is. Als je bij ontvangst een probleem ziet met je product, is het belangrijk dat je dit vastlegt en contact met ons opneemt voordat je het zakje openmaakt. Als je binnen 14 dagen na ontvangst geen melding hebt gemaakt van een probleem, gaan we ervan uit dat het product in volledig werkende staat is afgeleverd.
Afhankelijk van beschikbaarheid, streven we ernaar om je bestelling binnen 24 uur te verzenden. Dit geldt voor alle reguliere werkdagen*. Alle gesuggereerde of weergegeven levertijden kunnen onderhevig zijn aan onvoorziene vertragingen, waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn.
Houd er rekening mee dat de verzendmethoden verschillende ‘cut-off-times’ hebben. We geven deze altijd voorrang zodat de meeste klanten hun pakketten snel ontvangen. Met de cut-off tijd bedoelen we dat de verschillende pakketdiensten de pakketten op verschillende tijden bij ons magazijn ophalen. We verzamelen, verpakken en verzenden dus zo veel mogelijk pakketten per aanbieder, zodat we jou en anderen zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.
BESTELLINGEN DIE NIET AFGELEVERD KUNNEN WORDEN
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat wij het juiste afleveradres hebben en dat deze volledig voldoet aan de richtlijnen van de gekozen pakketdienst. Je moet dit opgeven tijdens het plaatsen van de bestelling. Het is over het algemeen onmogelijk, maar als je toch een foutje ziet, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantenservice.
Ook moet je brievenbus onafgesloten en vrij leeg zijn zodat het pakket erin past. Het adres moet volledig worden vermeld en meestal staat ook de naam van de ontvanger erop.
Stel dat een bestelling om wat voor reden dan ook niet afgeleverd of opgehaald kan worden bij een aangewezen pakketpunt en dus naar ons wordt teruggestuurd. In dat geval kunnen we het helaas niet accepteren als een standaard retourzending. De reden hiervoor is dat de pakketdienst ons extra kosten in rekening brengt voor de retourzending. In zo’n geval moeten we je bestelling annuleren minus de verzendkosten voor de retourzending. De portokosten voor een retourzending bedragen meestal €10 voor standaard verzending en €29 voor express verzending. We kunnen de bestelling opnieuw naar je verzenden. Je moet dan wel de verzendkosten betalen voor het opnieuw verzenden, plus de kosten die de pakketdienst ons in rekening brengt voor het verwerken van de retourzending (meestal hetzelfde als onze verzendkosten).
* Ons magazijn is open tijdens reguliere werkdagen en de verschillende pakketdiensten komen de goederen ophalen bij het magazijn. Werkdagen zijn van maandag tot en met vrijdag, behalve op de data die via deze link worden vermeld
DEFECTEN AAN EEN PRODUCT
Als er een probleem optreedt na het openen van het verzegelde zakje, behandelen we dit als een gewone productklacht en proberen we je zo goed mogelijk te helpen. We dekken echter geen schade die door de eindgebruiker is veroorzaakt en kunnen je ook niet helpen als je een balletje, sluitingsmechanisme of ander onderdeel van het product verliest. Je moet ervoor zorgen dat je de balletjes niet te strak of te los vastschroeft. Je zou het sieraad kunnen breken of een onderdeel kunnen verliezen, waarvoor wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld.
Als je een defect product ontvangt, retourneer deze dan pas nadat je contact hebt opgenomen met onze Klantenservice en toestemming hebt gekregen. Het retourneren van defecte producten moet altijd vooraf worden goedgekeurd. Als we een defect product ontvangen dat niet vooraf door ons team is goedgekeurd, gaan we ervan uit dat het tijdens het retourproces kapot is gegaan, waarvoor jij verantwoordelijk bent, en behandelen we het als zodanig.
HERROEPINGSRECHT (RETOURBELEID)
Je hebt een wettelijk recht om je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te annuleren en terug te sturen, om welke reden dan ook en zonder opgaaf van reden. Maar omdat we in onze producten geloven en zeker willen weten dat je tevreden bent met je product, hebben we deze retourperiode verlengd tot 100 dagen na de verzenddatum.
UITZONDERINGEN OP HET HERROEPINGSRECHT
De meeste van onze producten worden verzonden in individueel verzegelde zakjes. Hiermee kunnen we garanderen dat een ander persoon het product niet vóór jou heeft gedragen. Als je deze verzegeling breekt, beschadigd of ermee knoeit, heb je geen herroepingsrecht.
We hopen dat je begrijpt waarom we zo’n strikt veiligheidsbeleid hebben, omdat je geen sieraden wilt dragen die een onbekende eerder heeft gebruikt, want dit kan een ernstig gevaar voor je gezondheid zijn.
EEN BESTELLING ANNULEREN
Je kan een bestelling annuleren en ons laten weten dat je deze wilt retourneren door ons een duidelijk bericht te sturen waarin je aangeeft dat je wilt annuleren. Je kan een brief of e-mail sturen naar Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963 Tarp, Duitsland, of [email protected]. Je kan niet annuleren door de bestelling aan de deur te weigeren. Je kan ook het wettelijke standaard retourformulier gebruiken dat je onderaan de Algemene Voorwaarden vindt, maar dit is niet verplicht.
IN GEVAL VAN PRODUCTDEFECTEN
Als je hulp nodig hebt met een product, neem dan binnen een redelijke tijd contact met ons op zodat we snel een passende oplossing voor je kunnen vinden. We raden je aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Dit is vooral van belang als het product tijdens de verzending is beschadigd. Als je binnen 14 dagen na levering contact met ons opneemt, wordt dat altijd als redelijk beschouwd.
BEREKENING RESTITUTIE
Als je een hele bestelling retourneert, betalen we je het volledige bedrag terug, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. Als je een andere verzendmethode kiest dan onze standaard verzendmethode, betalen we je alleen de waarde van de geretourneerde producten terug. Als je slechts een deel van je gekochte producten retourneert, worden de verzendkosten niet vergoed. Eventuele kortingen die zijn toegepast vanwege de specifieke combinatie van je bestelling kunnen ook verloren gaan en in mindering worden gebracht op je restitutie in het geval van gedeeltelijke retourzendingen. Dit is inclusief gratis verzending die mogelijk is gegeven vanwege de waarde van de oorspronkelijke bestelling.
RETOURVERPAKKING
Wees voorzichtig met hoe je producten terugstuurt. Gebruik niet de envelop of doos waarin je de producten hebt ontvangen. Deze zijn strikt voor eenmalig gebruik en moeten direct in een recyclebak worden geplaatst. De enveloppen zijn niet sterk genoeg om meerdere zendingen aan te kunnen en zijn ontworpen om direct te worden gerecycled.
Het is dus altijd het beste om een nieuwe en beschermende verpakking te gebruiken als je producten terugstuurt.
Gebruik ook geen dunne papieren enveloppen; deze zijn niet stevig genoeg.
Goed gevoerde kartonnen doosjes zijn meestal de oplossing.
Als een product naar ons wordt teruggestuurd en beschadigd raakt tijdens het retourtransport, kunnen we de retourzending niet accepteren. In plaats daarvan moet je een claim indienen bij de pakketdienst die je hebt gebruikt.
Houd er rekening mee dat jij, als klant, altijd verantwoordelijk bent voor de kosten van de retourzending plus de verzekering en het tracken van de producten die naar ons worden teruggestuurd.
TERUGGAVE VAN FONDSEN
Bij elke terugbetaling zijn we altijd verplicht om het geld terug te storten naar de oorspronkelijke bron. Dit betekent dat we de bankrekening niet kunnen wijzigen. Gewoonlijk verwerken we elke terugbetaling binnen vijf werkdagen. Vanaf het moment van onze terugbetaling kan het bereiken van je rekening enkele seconden tot een week duren. Dit hangt af van de betalingsmethode en je bank.
KLACHTEN
We streven er altijd naar om onze klanten tevreden te stellen. Daarom willen we elk geschil altijd direct met jou oplossen. Houd je dus niet in als je klachten, suggesties of opmerkingen hebt.
Je kan ook contact opnemen met je plaatselijke instantie voor geschillenbeslechting:
Als je in de Europese Unie bent en niet in de Verenigde Staten van Amerika, dan staat die instantie bekend als ODR (Online Dispute Resolution Center). Het is een door de EU bestuurde, onpartijdige klachteninstantie die dergelijke zaken behandelt.
LINKEN NAAR BODYMOD
Je mag een link naar onze website plaatsen, mits je dit eerlijk en legaal doet en onze reputatie niet schaadt of er misbruik van maakt. Je mag echter geen link plaatsen op een manier die enige vorm van associatie, goedkeuring of bekrachtiging van onze kant suggereert waar dit niet bestaat.
Je mag geen link plaatsen vanaf een website waarvan je niet de eigenaar bent.
Deze website mag niet worden ingelijst/afgebeeld op een andere website. We behouden ons het recht voor om toestemming zonder kennisgeving in te trekken.
WAARSCHUWING
Als je deze voorwaarden schendt en wij geen actie ondernemen, hebben wij nog steeds het recht om onze rechten en rechtsmiddelen te gebruiken in elke andere situatie waarin je deze voorwaarden schendt.
TOEGANKELIJKHEID
Toegang tot deze website is tijdelijk toegestaan en we hebben het recht om de Diensten zonder kennisgeving in te trekken of te wijzigen. We zijn niet aansprakelijk als de website om welke reden dan ook op enig moment of voor welke periode dan ook niet beschikbaar is. Af en toe kunnen we de toegang tot sommige delen of het gehele van de website beperken.
Deze site bevat ook links naar andere sites (‘Andere Sites’) die wij niet beheren. Blue Monkeys In Space Ltd. heeft geen controle over de Andere Sites en accepteert geen verantwoordelijkheid daarvoor of voor enig verlies of schade die kan ontstaan door het gebruik ervan. Jouw gebruik van Andere Sites zal onderworpen zijn aan de voorwaarden van elke dergelijke site.
DISCLAIMER AANSPRAKELIJKHEID
Alles wat op deze website wordt weergegeven, gebeurt zonder garanties, voorwaarden of waarborgen met betrekking tot de nauwkeurigheid ervan. Tenzij anders vermeld, sluiten wij en onze leveranciers, contentproviders en adverteerders, voor zover wettelijk toegestaan, alle voorwaarden, garanties en andere voorwaarden uit die anderszins geïmpliceerd zouden kunnen worden door statuten, gewoonterecht of het recht van billijkheid en zijn wij niet aansprakelijk voor welke schade dan ook, inclusief, maar niet beperkt tot directe schade, indirecte schade, gevolgschade, speciale schade, punitieve schade of incidentele schade, of schadevergoeding voor verlies van gebruik, winst, gegevens of andere immateriële zaken, schade aan reputatie of goodwill, of de kosten van aanschaf van vervangende goederen, voortvloeiend uit of verband houdend met het gebruik, onvermogen tot gebruik, prestaties of storingen van deze site of de andere sites en het daarop geplaatste materiaal, ongeacht of dergelijke schade te voorzien was of voortvloeit uit contract, onrechtmatige daad, billijkheid, restitutie, bij wet, gemeen recht of anderszins. Dit heeft geen invloed op de aansprakelijkheid van Blue Monkeys In Space Ltd voor dood of persoonlijk letsel als gevolg van nalatigheid, frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken, verkeerde voorstelling van fundamentele zaken, of enige andere aansprakelijkheid die niet uitgesloten of beperkt kan worden onder de toepasselijke wetgeving.
OPTIONELE TOOLS EN SERVICES
We kunnen je toegang bieden tot tools van derden die we niet controleren of waarover we geen zeggenschap hebben. Bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, diensten om je pakket te volgen.
Je begrijpt en gaat ermee akkoord dat wij jou toegang verlenen tot dergelijke tools ‘zoals deze zijn’ en ‘zoals deze beschikbaar zijn’ zonder enige garantie, verklaring of voorwaarden van welke aard dan ook en zonder enige goedkeuring. Wij zijn niet aansprakelijk voor jouw gebruik van optionele tools van derden.
Elk gebruik door jou van optionele tools die via de site worden aangeboden, is geheel op eigen risico en discretie. Jij dient er altijd voor te zorgen dat je bekend bent en akkoord gaat met de voorwaarden waaronder tools worden aangeboden door de externe leverancier(s).
In de toekomst kunnen we ook nieuwe diensten en/of functies aanbieden via de website (inclusief het vrijgeven van nieuwe tools en hulpmiddelen). Dergelijke nieuwe functies of diensten zijn ook onderworpen aan deze Algemene Voorwaarden.
TOEPASSELIJK RECHT
Deze Algemene Voorwaarden worden beheerst door en geïnterpreteerd volgens de wetten van Malta.
VERWERKING VAN PERSOONLIJKE INFORMATIE
Om een bestelling bij Bodymod te plaatsen, hebben we bepaalde gegevens van je nodig. Zoals je e-mailadres om je de orderbevestiging te sturen en je afleveradres om de goederen te verzenden. Deze gegevens zijn standaard en stellen ons in staat om de verkoop goed te verwerken en te administreren. Je hoeft geen account aan te maken op onze website om je eerste bestelling te plaatsen, maar als je er geen hebt, wordt er automatisch een account voor je aangemaakt wanneer je bij ons winkelt. De inloggegevens worden je automatisch toegestuurd nadat het account is aangemaakt.
Vanuit dit account kan je de gegevens die we van je hebben bekijken en op elk gewenst moment verwijderen.
We raden je echter aan om het account te behouden, omdat deze een aantal voordelen heeft. Je kan je bestellingen volgen en je sneller in contact brengen met onze Klantenservice en je kan je nieuwsbriefinschrijvingen beheren. En het kost je geen cent.
Naast de informatie die je verstrekt, gebruiken we ook cookies en volgen we je gedrag tijdens je bezoek.
Cookies worden voornamelijk gebruikt om sites zoals de onze te laten werken. Met cookies is het mogelijk om te onthouden welke artikelen je in je winkelwagentje hebt. We gebruiken ze ook om gebruikersgedrag te analyseren, de gebruiksvriendelijkheid van de website te verbeteren en advertenties te optimaliseren. Niets om bang voor te zijn dus.
Tot slot hebben we ze ook nodig om fraude te voorkomen. Dit wordt gedaan door onze geautomatiseerde fraudecontrole, die risico's meet en potentiële accountproblemen signaleert.
We streven ernaar om volledig transparant te zijn met al onze bezoekers. Daarom kunnen we bepaalde informatie overdragen als je bepaalde cookies accepteert, zoals die van Google, Facebook, Snapchat, Pinterest en TikTok. De gegevens die we doorsturen naar deze cookies worden eerst afgeschermd (<hashed>). Kortom, we delen nooit gegevens over jou die iedereen kan lezen. Voor jouw veiligheid versleutelen we de gegevens met een hashsleutel. De gegevens bevatten meestal je e-mail, naam, telefoonnummer, wat je hebt gekocht en wanneer.
Soms moeten we gegevens echter onversleuteld doorgeven. Dit kan voor alle online winkels soms een noodzaak zijn. We moeten je gegevens bijvoorbeeld doorgeven aan het postbedrijf dat je hebt gekozen om je pakket te bezorgen. In het geval van een politieonderzoek moeten we misschien verkoopgegevens aan de politie overhandigen. Deze onderdelen vallen buiten ons bereik, wat vanzelfsprekend is voor elke online retailer.
Dus weet dit: We houden je gegevens veilig. We slaan alleen op wat we nodig hebben en je gegevens zijn alleen beschikbaar voor personeel dat ze nodig heeft en worden niet zonder jouw toestemming aan derden verstrekt. We laten je gegevens dus alleen aan jou zien of door jou gebruiken. Je gegevens worden opgeslagen en geback-upt op versleutelde Europese servers en voldoen volledig aan de GDPR.
Als je op enig moment wilt weten wat we over je hebben opgeslagen, neem dan contact met ons op en we helpen je graag.
ONZE RECHTEN
Op deze pagina kan je op elk moment de laatste versie van de Algemene Voorwaarden bekijken.
Wij behouden ons het recht voor om naar eigen goeddunken elk deel van deze Algemene Voorwaarden bij te werken, te wijzigen of te verwijderen door updates en wijzigingen op onze website te plaatsen. Het is jouw verantwoordelijkheid om regelmatig te controleren of deze wijzigingen zijn aangebracht. Als je onze website of onze diensten blijft bezoeken en gebruiken nadat we de Algemene Voorwaarden hebben bijgewerkt, betekent dit dat je deze wijzigingen accepteert.
STANDAARD RETOURFORMULIER
"Aan: Bodymod, Stapelholmer Weg 28-30, 24963, Tarp, Duitsland
Ik/wij wens(en) het herroepingsrecht van toepassing te laten zijn op mijn koopovereenkomst voor de volgende producten besteld xx/xx-xxxx en ontvangen xx/xx-xxxx: (Naam van de producten invullen). Met vriendelijke groet, (Naam van de klant, adres, ordernummer, handtekening, datum)".
Als je nog vragen hebt over de algemene voorwaarden, kan u ons een e-mail sturen.
Heb je nog vragen? Vind meer informatie op Bodymod Support